Nov 28, 2012

~SoaL HaTi TiaDa SaPa YanG daPat MenGhaLangnYa~

Wahhhh..
hari nie pagi-pagi lagi dah bgun..huhu
Lepas solat subuh pagi tadi..tak tau la nape mata nie xleh nak tdow alik..
huhuuuhu...................but.....................
pagi2 lagi dah bukak FB dan Blog Chomot nie.. :)
xtau la napew..Chomot rase happy hari nie..n lega...ringan jep otak nie..huhuhu...
AdaKah Hati Chomot sedang gembira???
Gembira kenapa??
hahahah...chomot pun xtau kenapa..
..............................BTW................................
~SOAL HATI TIADA SAPA YANG DAPAT MENGHALANG~
"this statement adalah seorang Hamba Allah nie cakap"
Chomot gelarkan dye....
## Capital A ##

Mula..mula...
Chomot terpikir jugak paew yg dye katakan..
But..Akhirnye chomot dapat jawapan nye..
Yup memang benar...
soal hati tiada sapa yg boleh menghalang..even diri sendiri..kan... 
Chomot pun x di nafikan..Hati..Perasaan..memang dye datang secara tak di duga oleh kita..
Kadang-Kadang kita memang perlu berterus terang..
But..Kadang-Kadang mybe kita perlu simpan tentang semua tue..
mungkin ade baik nya kalau kita simpan jika
 "Someone yg kita suka tue adalah hak milik orang lain"
yup....
but...kadang2..kalau kita tak terus terang mungkin akan menyesal seumur hidup...
"MYBE"
Tapi..tue la hati..dugaan demi dugaan yang datang semuanya datang dari Allah..
Allah tue Maha Kuasa..
DIA yang menetukan segalanya...
Kita sebagai manusia hanya mampu merancang sahaja..

>>Bukan nak kata Chomot nie Jahat ke apa ke...
but..
Bagi Chomot...
selagi tiada ikatan sah diantara Laki dan perempuan tersebut..
Diantara mereka bukan hak sesiapa lagi kecuali..Hak Ibu & Ayah mereka Serta Hak Allah...
betul x??
^_____________________________________________^

sedangkan isteri dan suami pun boleh bercerai
(maaf berkata demikian..tetapi memang kenyataan di Muka bumi nie)
ini kan pula pasangan COUPLE..
memang benar dh couple bertahun2..
tapi yakin kah dye akan jadi milik kita sepenuhnye??
##Chomot tidak dapat menjawapnye..Hanya Allah Yang mengetahui##

Chomot bukan nak cter soal semua nie..
Tapi itulah hati..
Hati tetap akan berubah satu hari nnti..
Jika hati tidak berubah..
**Alhamdulillah**
^_____________^
Chomot bahagia juga kalau Anda bahagia... :)

>> Tapi..
Hati dah mula sayang pada seseorang..
Dah tak leh wat pe dah la..

>> nak cter cikit...tentang kawan Chomot..
 Seorang gurls nie..
##Chomot gelarkan dye Capital N##
Dye dah single mengle selama 2 tahun..
lepas Pkwe dye Pass away...
 (sama macam Chomot la ex dah Pass Away)
Lepas tue....
Dye adew seorang kawan perempuan nie..
##Chomot gelarkan Capital R##
.but kawan dye nie dah adew someone special lorh..pkwe ##Capital A##  dye kan.. :)
Lepas tue..
One day...
Kawan gurl "R" dye nie tadi..bawak la si "N" nie bawak jumpe pakwe si "R" tadi..
Okey..Si "N" nie tadi tak pernah lgsg jumpe nan pakwe si "R" tadi tau..kirenye..First Time lorh nak jumpe.. :)
Okeyy..
Bilew dah jumpe tue.. 
"N" nie lgsg xdew perasaan pada boys lepas pkwe dye Pass Away..
2Tahun beb..memang susah la kan nak jatuh hatikan...
Lpasn dah berapa lama kemudian..
One Day tue...
si "N" tue rase lain jep..rase nak makin dekat dengan "A"..
But adew penghalang..coz dye BF kepada "R"..
So terbatas la kan..
Lama Makin Lama..
One Day tue..
"N" terlepas cakap..But dengan bentuk soalan..hahahha.... 
n tak sngka la pulak si "A" nie dapat tgkap..
Maluuuuuuu siottttt si "N" nie... hahahha..
Soalan nye lebih kurang mcm nie laa...



CapiTaL N :  Macam ne kita nak tau lau kita suka & sayang seseorang tue??
CapiTaL A    : Hati la...Gerak Hati.. 
CapiTal N     : Hurm..mcm ne??hurm..hati jadi mcm ne?? 
CapiTaL A    : Berdebar debar kalau nk jumpe masa first time..
CapiTaL N    : Hurm..tapi..lau dah jumpe nan dye..tapi..time tue baru jume n tak rase apew2  
                      ag..tapi..now baru
                      rase bende tue..mcm ne pulak?? 
CapiTaL A    : Hmmm...X boleh tipu diri sendiri..Luahkan ja la apa yg kita rasa..
CapiTaL N    : Hurrmmm..nak luahkan?..tak brani..  :)
CapiTaL A : Knpa lak xbrani??abis dri smpan dln hati ap yg dapat?? nnti menyesal x sudah.. 
CapiTaL N    : Hurm...memang lorhh..tapi..org tue dah adew aweq la..tak nak gnggu kebahagiaan 
                    dyeorang... 
CapiTaL A    : X kisah la..Syg mna knl erti dah ada gf ke x..Syg x boleh d halang..itu hak kita..Cma hati 
                       tu jep boleh berubah..mgkin rasa tue cume sementara.
CapiTaL N    : owwwhhh..tapiii..lau betul2 dah tgkap cin nan org tue mcm ne pulak??dah ase sayang   
                     da kat dye mcm ne pulak??
CapiTaL N    : Ermm...skrg nie terus terang ja senang.. Lepas tue baru fikir..& buat kputusan..
CapiTaL A    : hurrmmm...okeyy...


Tuuuuuuee...
Lihat...
Chomot Ase..Terus Terang Kadang leh wat kita sebagai gurl akan sakit..dari tak berterus terang..
Betul kan??
Bukan pew..Terus Terang or x..sama jep..HAti kita jugak yang sakit..so btter diamkan diri...n lihat dari jauh jep si "A" tersebut..okeyyy... Kita tak tahu perasaan dye pada kita sebagai apa..dan kita pun tak tahu hati dye boleh terima or tak kita...n kita tak tahu adakah hati dye mempunyai perasaan yg sama dengan kita... hurm.. So... Sebagai gurl kita tahu apew yg kita buat..dan berfikir lah..bak kata beliau.. 

>>>Walaupun dah lame tidak memiliki pasangan..
memang sedeyh..
memang jeles bila ngok sekeliling mempunyai pasangan.. 
>>Yang Chomot kagum dengan si "N"
dye seorg yg kuat dan tabah..n tak kenal erti putus asa... yg paling penting..dye ikhlas suka n sayangkan si "A"..
n Si "N" nie jugak mungkin akan tggu si "A"..
Kalau Allah tidk goyangkan lagi hati si "N" tue.. :) ...

##CINTA TAK AKAN BERPUTIK JIKA BUKAN MELALUI##

<3 HATI <3